كنگره بین المللی یك صد سال بیماری 'بورگر' در مشهد گشایش یافت
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این كنگره بین المللی متخصصان جراحی عروق از 9 كشور انگلیس، ایتالیا، فرانسه، تركیه، لبنان، مصر، سوریه، نیجریه و عراق حضور دارند.

پروفسور 'كاتا لونو' رییس انجمن علمی جراحی عروق در اروپا و پروفسور 'الطرازی' رییس انجمن جراحان عروق مدیترانه از میهمان

های ویژه این كنگره هستند.

همزمان با برگزاری كنگره بین المللی یك صد سال بیماری 'بورگر' همایش ملی پرستاری و اختلالات عروقی و اولین همایش دانشجویی بیماریهای عروق محیطی كشور در حال برگزاری است.

طی سه روز برگزاری این كنگره افزون بر 80 مقاله در زمینه تشخیص و درمان بیماری بورگر ارائه می شود.

رییس كنگره بین المللی یك صد سال بیماری 'بورگر'، تغییرات و چالشها گفت: بیماری بورگر نوعی اختلال انسدادی سرخرگ ها و سیاهرگ های كوچك تا متوسط است كه به علت انسداد، التهاب پیشرونده و ایجاد لخته در دیواره رگ ها ایجاد می شود.

دكتر 'هادی مدقق' با بیان اینكه بیماری بورگر در خاورمیانه و كشورهای آسیای شرقی شایع است، گفت: علل اصلی ایجاد بیماری بورگر شناخته شده نیست اما سیگار نقش مهمی در بروز آن دارد به طوریكه همه مبتلایان به این بیماری سیگاری هستند.

وی درد شدید اندامها را از علائم این بیماری عنوان كرد و افزود: بیماری بورگر درمان قطعی ندارد و با پیشرفت بیماری متاسفانه به علت سیاه شدن عضو، اندام مربوطه باید قطع شود.

وی كل مقالات ارسال شده به دبیرخانه این كنگره در سه بخش پزشكی، پرستاری و دانشجویی را 250 مقاله عنوان كرد و افزود: در سه روز برگزاری این كنگره 35 مقاله توسط متخصصان جراحی عروق از داخل و خارج كشور به صورت سخنرانی ارائه می شود .

مدقق، تعداد مقالاتی كه درهمایش ملی پرستاری و اختلالات عروقی و نخستین همایش دانشجویی بیماریهای عروق محیطی كشور ارائه می شود، در مجموع 56 مقاله عنوان كرد و افزود: 38 مقاله دربخش پرستاری و 18 مقاله در قالب تحقیقات دانشجویی

پیرامون كنگره بین المللی بیماری بورگر ارائه می شود.

كنگره بین المللی یك صد سال بیماری بورگر، تغییرات و چالشها توسط مركز تحقیقات جراحی عروق آندوواسكولار دانشگاه علوم پزشكی مشهد، انجمن جراحان قلب و عروق ایران و سازمان آموزش و تحقیقات عروق اروپا از امروز به مدت سه روز در مشهد درحال برگزاری است.

7487/659/330





:: برچسب‌ها: آسمان , نشان ,
:: بازدید از این مطلب : 380
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: